Tutustuin kerran myös uskovaiseen mieheen. Hän kirjoitteli minulle erittäin henkeviä sähköpostiviestejä, tyyliin "olet kokenut kovia, ja tarvitset paljon rakkautta ja hellyyttä, luottamuksen ja uuden tulevaisuuden kasvualustaksi.." Ja minä hölmö menin lankaan. Nyt olen jo oppinut, että kaikkein kaunopuheisimmat, ja filosofisia höpinöitä latelevat miehet ovat usein niitä kaikkein pahimpia psykopaatteja..
Mies käytti tekaistua nimeä alkuun, vasta myöhemmin oikea henkilöllisyys paljastui, jolloin tajusin tuntevani hänet, kylläkin vain ulkonäöltä. Hän sen sijaan oli tiennyt minusta aika paljon koko ajan. Hän kertoi katselleensa minua jo vuosia aiemmin.
Suostuin tapaamaan hänet, ja kävimme pitkällä ajelulla. Möksähdin hieman jostain hänen palauttaessaan minua kotiin, ja lähdin autosta sanoen vain hei, ja painelin sisälle. Kohta hän soitti minulle, ja sanoi, että jos voisimme tapailla ja harrastaa seksiä vain ystävinä, koska hän ei halunnut vakavaa suhdetta kanssani. Syynä oli kuulemma se, että hän ei halua riidellä. Ja koska minä riitelin heti, hän tiesi, ettei suhteesta tulisi mitään.
Jatkoimme sitten yhteydenpitoa "ystävinä", kenties toivoin hänen vielä muuttavan mielensä, kunhan tutustuu minuun paremmin.
Uteliaisuuttani kyselin hänen uskonnostaan, mm. että jos he eivät saa katsoa televisiota, niin miksi netti sitten on sallittu.. vastaukseksi sain viestin, joka meni jotenkin "pikku p* tiukka p* löysä p* kirkkovene".
Kerran sitten erään kiihkeän (hänen puoleltaan) puhelinkeskustelun jälkeen en kuullut hänestä useaan päivään, ja olin hieman huolissani josko hän sai vaikka sydärin "rehkiessään". Otin häneen yhteyttä, jolloin hän töykeästi ilmoitti olevansa erittäin kiireinen. Minä pahvi en tajunnut, vaan laitoin viestiä uudelleen illalla, kun tiesin työpäivän olevan ohitse. Silloin hän vastasi jo melko vihaisesti, "etkö sä anna hetkenkään rauhaa". Tuolloin jo kimpaannuin minäkin, ja laitoin pari äkäistä viestiä, jolloin hän ilmoitti haastavansa minut oikeuteen, jos vielä kuuleekin minusta..
Toivon totisesti etten kuule hänestä enää minäkään.